26 Kasım 2008 Çarşamba

Hordes Of Chaos !!!


Şimdi beni bilen bilir bilmeyenlere de açıklayayım; bu adamlar sıçsa bağrıma basarım arkadaşım. Keza zamanında yapmadığım şey değil. Endorama da dahil bütün albümlerini hatmedip birçok şarkısını da çalmaya çalıştığım bir gruptur KREATOR.

Yok hayır, grubun biyografisini yazmayı düşünmüyorum. Birçok sitede ve istediğiniz dilde bulabilirsiniz biyografiyi. Ama en azından bu adamlarla nasıl tanışığımı anlatayım. İzin verin buna. evet...

Çocukluk yıllarımda birkaç toplama kaydını dinlediğim "bu ne yeaa metalika rulız yöaa" dediğim grupla tam anlamıyla tanışmam çocukluk arkadaşımın elinde "Violent Revolution" albümüyle evime gelmesiyle başladı. O zamanlar akmar pasajından çekme kaset alırdık. Yıl 2001'di ve bu albüm yeni çıkmıştı okur.

"Güzel diyorlar" dedi. "Bakıciyz" dedim ve kasedi teybe takmamla omuriliğimden aşşağıya doğru inen büyük bir basınç hissetmem buir oldu. O zamanlar Slayer'dan Overkill'e birçok thrash albümünü dinlemiş ve "evet lan ben tireşçiyim " diye ortalarda gezer olmuştum. Lakin bu hayvanoğlu hayvan grubu nasıl dinlememiştim okur?!? Ağzıma sıçayımdı.. Hem muhalif, hem thrash insan daha ne isterdi ki lan? En azından o yaşlarda..

Neyse efendim, daha sonra klasik albüm toplama, resimlere bakıp salya akıtma, şarkılarını hatmetme, gitarda çalma çabaları gibi rutin bir süreç başladı ve ertesi yıl kendilerini şehrimde izleyerek hacı olmamla doruğa ulaştı.

Gelelim günümüze...

Ocak ayında çıkacak albümleri bazı hayvan eşşekleri tarafından internete sunuldu gizlice ve biz de bu eşşekliğe ortak olup abandık albüme dinledik.. Dinlemez olaydık. İlk dinlediğimde omuriliğimde hissettiğim basıncı yine hissettim tüm şiddetiyle..

2005 yılında çıkan albümleri "Enemy of God" gerçekten müthiş bir albümdü ancak beni bazı yönlerden rahatsız etmişti. Oldukça "modern" bir soundla kaydedilen albümde popüler melodik death metal rifflerine oldukça fazla rastlıyorduk. Ve bu Kreator'un benim alıştığım "pis tireşçi" imajını kötü şekilde etkiliyordu. Ama yazının başında da dediğim gibi sıçsalar bağrıma basarım arkadaş. Bu tam bir sıçış bile olmadığı için beğenip baş tacı ettik.

Ve şimdi Hordes of Chaos'u dinliyorum. Bir tane boş şarkının olmadığı, havaya uçan tekmeler savurarak dinlediğim kusursuz albüm sayısı azdır. Bir kere kayıt oldukça naturel, albümün üç farklı versiyonu olacakmış umarım bu kaydı bozmazlar. Stüdyoya girip grubumla çaldığım zaman aldığım hazzı kaydedip bana sunmuş adamlar. Her an "aha davulcu ritm kaçırdı" diye ayağa fırlıycakmış gibi hissediyorum. Şarkılardaki melodik death riffleri oldukça azaltılmış ve yine cayır cayır bir albüm olmuş.

Yalnız bana göre bu albümdeki farklılık; bazı şarkıların arasına yedirilen hardcore havasının oldukça fazla olması. Bazı kelimelerin ardarda kafaya vururcasına sıralanması ve bu sırada arkada giden rifflerin niteliği şarkıları hardcore havasına büründürmüş. Ancak bu durum hemen ardından giren "zıvızıvı" rifflerin şarkıyı kontrolü altına almasıyla değişiyor. Bu oldukça farklı ve sert bir hava katmış albüme. Bu durumu özellikle Hordes of chaos, Amok run ve Destroy what destroys you adlı şarkılarda görmek mümkün.

Tüm bunların dışında albümde Coma of souls, Cause for conflict, Violent revolution dönemlerini andıran rifflerin olması gülümsetti sebepsiz yere. Yalnız yine de Kreator death metal riffleriyle thrash metal icra eden bir grup olma yolunda emin adımlarla ilerliyor.

Herşeye rağmen Kreator benim hayatımın grubudur. Yine cayırcayır, sapına kadar politik bir karşı duruş sergileyen ve dinlerken nice kafaların kopmasına yol açacak bir albümle Enemy of God'dan sonra çıtayı biraz daha yükseltmiş "yukarı Essen tireşçiler köyü sakinleri"...

1Hordes of Chaos (A Necrologue for the Elite)
2Warcurse
3Escalation
4Amok Run
5Destroy What Destroys You
6Radical Resistance
7Absolute Misanthropy
8To the Afterborn
9Corpses of Liberty
10Demon Prince

Everyone against everyone CHAOS!!!

1 yorum:

Adsız dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.