19 Kasım 2008 Çarşamba

Smayli Ali...


Sanal iletişim garip bişey. Kendine ait bir jargonu var, tanımlamaları, özneleri, yüklemleri, tümleçleri hep ayrı. Alışamadım bir türlü. Hayır dil milliyetçiliğinden falan değil. alışamadım sadece.

Farklı sosyal ortamların jargonlarının hangi dili temel alırlarsa alsınlar dilden birşeyler götürürken, dile birşeyler de katabileceğine inanırım. Bu alış veriş fena değil gibidir. Ama bu internet jargonu hep bi acaip.. Dürüst değil gibi pek..

Blogu açtıktan sonra kızın biri (evet kızlarla konuşabiliyorum) "hyrlı olsun yhawss bloq açmıssn choq sewndim doorusu" gibilerinden bişeyler yazdı. Acaba ne hakkında yazacak mışım da; merak ediyormuş da... (okuyosa selamlar) Memeleri falan var diye birşey demedim ama yazdığından birşey anlamadım açıkçası. Yani yaklaşık bir word sayfası tutabilecek bir yazının; fazla yazılmış harflerini, w,q,h gibi süslemelerini çıkarınca "ck svn knskgtnkym nbrslrs" şeklinde anlamsız tek bir satır kaldı geriye. Anlamadım doğal olarak.

Bu durumun günlük hayatta, kağıt üzerinde gerçekleşen yazışmalara da geçtiğini görmek de ayrıca üzücü. Kaynaştırma harfleri illegal olarak türkçeden çıkarılmış bunu anladım.

Hele bir de smayli denilen abiler var ki en yakın arkadaşları birbirine düşürecek cinsten hafız. Geçenlerde yakın bir arkadaşıma msnde "naber lan amırcık otu, hiç aramıyosun şerefsiz g*t" gibi günlük hayatta her daim kullandığımız sevgi cümlelerinden birini kullandım (bir sevgi gösterme aracı olarak küfür). Alındı bana. "Lan şaka yaptım" dediğim de; "e smayli kullanmıyosun ki nerden anlayım" dedi. evet hakkaten ertesi akşam "naber lan m*nı g*tnu s*ktğm, y*rrrk kafa lan ne mal adamsın sen :)" yazdım ":p" dedi. Gözlerim doldu okur.. ";("

Artık internette, forumlarda ve bilgi alışverişi için kullanılan sitelerde yazışırken şakalardan, göndermelerden ve ironilerden hemen sonra ":)))))" gibi ikonlar koymak da artık önemli bir husus olmuş gibi gözüküyor. O zaman bir sosyal mesajla bitirelim;

Sıkı dur edebiyat dünyası öykünme, ironi ve hicivden bî haber bir nesil geliyor... (aha uzatma işaretini de kullandık ki bi boktan çakan yazar imajı edinelim)

off dur lan bitiremedim. Rus edebiyatının kalantor yazarlarında görsek ya bunları: " vasili, gürbüz delikanlı ivan'ı başıyla selamladı ;)))))"

neyse hadi kaçtım ben.. kçib, aeo, mcksssss, bash bash... :))))

Hiç yorum yok: